Leren en ontwikkelen in 2020

Training journal en The Institute for employment studies hebben net een belangrijk document on line gezet over de toekomst van leren. De belangrijkste conclusies uit dat rapport (die de onderzoekers eerder evolutionair dan revolutionair noemen):
  • Het belang van continu informeel leren blijft groeien; opleidingsprofessionals moeten competent worden in het creëren van voorwaarden.
  • Individuen zoeken steeds meer naar wegen om hun informeel leren gewaardeerd (of misschien zelfs wel geacrrediteerd) te krijgen om hun marktwaarde te laten zien.
  • Leren leren wordt steeds belangrijker. Mensen hebben hulp nodig om hierin effectiever te worden.
  • Terwijl individuen voor zichzelf steeds naar wegen blijven zoeken voor leren, zal de manager focus moeten aanbrengen en het leren moeten stimuleren.
  • Nieuwe technologieën zijn niet alleen een andere manier om bestaande stof over te brengen, maar geven hele nieuwe en andere mogelijkheden om te leren.
  • De grenzen tussen leren/ontwikkelen en organisatieontwikkeling vervagen steeds meer, omdat leren steeds meer wordt ingebed in de werkwijze van organisaties.
  • De balans van de opleidingsprofessional verschuift steeds meer in de richting van meer begrip voor zakendoen, verandermanagement, organisatieontwikkeling en het gebruik van nieuwe technologieën.

Het complete rapport vindt je hier http://www.trainingjournal.com/research/ld2020/LD2020%20Phase%201%20research.pdf

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Leren en ontwikkelen in 2020

  1. Anonymous zegt:

    Interessant! Thnx

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s